Uthyrningsvillkor

 
BOKNING
Förfrågan samt bokning kan göras via vår hemsida, e-post eller genom telefonsamtal till vårat kontor i Sverige eller Kroatien. Efter överenskommelsen skickar vi bokningsbekräftelse.
Bokningen börjar gälla först efter att vi har bekräftat att boendet är ledigt och en faktura med fakturanummer skickat till er, samt efter att depositionen tagits emot.
OBS!! Gör ni en bokning manuellt via vår hemsida så är bokningen inte giltig förräns vi har kontaktat er via telefon och skickat en faktura.
När ni har bokat och betalat depositionen har ni automatiskt godkänt boknings samt avbokningsreglerna. 


Kontoret Kroatien: +38 5981-82 78 98

Se till att ni har erat Europeiska försäkringskort med er utifall ni måste besöka sjukvården.

Detta kort beställer ni kostnadsfritt från försäkringskassan innan ni reser iväg så att ni har det med er.


BETALNING
 
Senast 48 timmar efter att ni fått bokningsbekräftelsen betalas 30% av totalsumman som handpenning/deposition via faktura som sänd på mejl
eller via post.
Resterande belopp betalas 29 dagar innan ankomst till boendet.
 
Är det mindre än 60 dagar till ankomst skall hela beloppet betalas inom 48-h.
 
Då hela beloppet är betalt erhåller du resehandlingar, I dessa finns bland annat adressen till semesterbostaden och nyckelförvaltarens uppgifter.
 
Efter att du bokat kommer du att få din faktura per e-post.
  
Inncheckning: kl: 15.00
 
Utcheckning:  kl: 10.00

AVBESTÄLLNING
Vi ber alla resenärer skaffa reseplus försäkring via hemförsäkringen, detta täcker avbokning)
Pris ca: 420 kr/år för alla i hushållet samt alla resor ni gör på ett år även om ni bokar stuga i fjällen eller hus/lägenhet i kroatien)
Länsförsäkringar samt Trygghansa har detta även andra försäkringsbolag.
- avbeställning tidigare är 60 dagar före ankomstdagen 50 % av totalpriset
- avbeställning 30 dagar före ankomstdagen: 100 % av totalpriset
- bokningar är bindande. I vilket fall ni avbokar förfaller depositionen om ni inte har resetilläggsförsäkring via er hemförsäkring.
Länk:
 
 

http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/bergslagen/Documents/Privat/F%C3%B6rs%C3%A4kring/Boende/Broschyrer/F%C3%B6rk%C3%B6p20493_04438_08-Ut%C3%B6kat%20reseskydd.pdf

"Självrisk

Försäkringen gäller utan självrisk. Däremot gäller reseskyddet

i hemförsäkringen med självrisk.

Avbeställningsskydd

Med avbeställningsskyddet behöver du inte förlora det du

betalat för resan. Skyddet gäller om du måste avboka din resa

därför att du, din medresenär, nära anhörig eller person du

skulle besöka på resan drabbas av akut sjukdom, olycksfall

eller dödsfall, eller om din bostad skadats väsentligt.

Vad ersätter försäkringen?

Du får ersättning för betalda kostnader för resa, kost, logi och

bokade arrangemang som du inte får tillbaka från annat håll"

Detta gäller er som har en tilläggsförsäkring i er reseförsäkring via erat försäkringsbolag.

Ni är skyldiga att kontrollera er försäkring innan bokning.

Ca pris för rese tilläggsförsäkring per år är 420 kronor gäller alla resor ni gör inom ett år.

 
Dina skyldigheter Du måste vårda stugan eller lägenheten och följa alla ordningsregler som gäller. Du ansvarar för alla skador som du eller någon i ditt sällskap orsakar på boendet eller något i boendet.
 
Tryckfel
Kroatiensolresor reserverar sig för tryck- och korrekturfel på hemsidan. Prisindikationerna i hemsidans resmålsfakta är preliminära. Aktiviteter beskrivna i hemsidan och prislista bedrivs ofta av företagare på resmålet, för vilkas verksamhet Kroatiensolresor inte kan ansvara.
 
Reklamationer
Om något inte skulle fungera till resenärens belåtenhet, måste resenären alltid försöka få rättelse till stånd under resan. Väntar resenären med att anmäla klagomålet tills den kommer hem, har researrangören ingen möjlighet att åtgärda problemet. Säg genast till personal vid boendet eller annan berörd personal så att saken kan redas ut på plats. Om inte det räcker, kontakta Kroatiensolresors personal inom 10 timmar på +46705892688 öppen linje 24 timmar per dygn 7 dagar i vecka och tala med personalen så vi snabbt kan få möjlighet att hjälpa er medans ni är på plats i boendet-
Är resenären inte nöjd med behandlingen av sitt klagomål på resmålet, kan resenären skriva en reklamation. Skicka e-post till kundtjanst@kroatiensolresor.se  Texten behöver innehålla uppgifter om resmålet, bokningsnummer och en kort redogörelse för klagomålet detta skall inkomma så snart ni har ett klagomål för att vi ska kunna åtgärda problemet. Klagomål som inkommer efter resans slut beaktas ej då vi inte har fått möjlighet att åtgärda problemet. Kroatiensolresor är en förmedlingsbyrå. Om ni har önskemål om ersättning skall detta tas upp med er bovärd inte Kroatiensolresor. Ni ska dock hålla oss informerade om vad ni kommer överens om.
Varje boende har "husets regler" vilka gästerna hänvisas att respektera.
    
Avbokning från uthyrarens sida
Uthyraren har rätt att annulera avtalet utan uppsägningstid om gästen antingen betydligt stör genomförandet av boendet, eller bryter mot avtal.
Om detta sker kan inte uthyraren förväntas hålla sig till avtalet.
 
 
Swimmingpool
Av utrymmesskäl finns det sällan solstolar till alla boende på hotellet. Därför är det ej tillåtet att blockera solstolar som ej utnyttjas. Vissa hotell/boenden har förbud mot att använda poolen under vissa tider på dygnet. Detta pågrund av att poolen behöver renas under kvällen/natten.  Det är vanligt att barnpoolen är en avgränsad del av huvudpoolen.
 
 

Incheckning och överlämning av nycklar

till semesterbostaden sker vanligtvis kl. 16.00 på ankomstdagen om inte annat är avtalat.
Semesterbostaden får inte, utan särskild överenskommelse, användas av flera övernattande än som angivits i bokningsbekräftelsen. Hyresvärdarna har rätt att neka tillträda eller debitera extra för personer utöver det antal som anges i bokningsbekräftelsen, om man inte har kommit överens om dem på förhand.
Hyresgästen och hans medresenärer är skyldiga att vårda semesterbostaden väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller. Hyresgästen och hans medresenärer ansvarar för kostnader i samband med eventuell skadegörelse på semesterbostaden och dess inredning och inventarier och för oförsiktigt förfarande.
​Vid större skador skall reglering ske innan avresa. ​Eventuellt försäkringsskydd för hyresgästen och dennas tillhörigheter under hyresperioden i semesterbostaden ordnas och bekostas av hyresgästen själv.
Skada, problem, fel eller brister, som uppstår under hyresperioden, skall meddelas omgående till uthyrningsbolaget eller uthyrningsbolagets platsombud för åtgärd. Det gäller allt från smärre fel (såsom packningar, tröga lås) till större skador. Om hyresgästen inte omedelbart meddelar uthyrningsbolaget eller uthyrningsbolagets platsombud skada, problem, fel eller brister anses allt vara i sin ordning i semesterbostaden. Hyresgästen kan inte förvänta att eventuell swimmingpool är i bruksskick under hela hyresperioden eftersom behov av extraordinär poolskötsel och/eller arbete med pool (rengöring, underhållsarbete, desinficering mm) ibland kan uppstå.Det är hyresgästens ansvar att städa semesterhuset löpande, eller låta städa löpande, tvätta egna kläder samt tömma sopor under hyresperioden. Hyresgästen skall själv diska och tömma sopor innan avresa, för det ingår inte i slutstädningen.Hyresgästen får inte utföra målning, tapetsering, hänga upp tavelkrokar och därmed jämförlig åtgärd.Hyresgästen får inte överlåta hyresrätten eller upplåta fastigheten i andra hand.Utcheckning och returnering av nycklar sker vanligtvis kl. 10.00 på avresedagen om inte annat är avtalat

Uthyrningsbolaget ansvarar inte för skador som uppstår till följd av ett oöverkomligt hinder eller av andra oförutsedda händelser, som uthyrningsbolaget inte kunde ha avvärjt. Med force majeure avses en oförutsedd händelse av extraordinärt slag som utesluter möjligheten att fullgöra en avtalad prestation. Till dessa händelser räknas krig, upplopp, strejk, naturkatastrof, brand, exportförbud mm som omöjliggör för uthyrningsbolaget att fullfölja sina åtaganden.Om internationella bestämmelser eller nationella lagar begränsar eller hindrar uthyrningsbolaget verksamhet så gäller dessa bestämmelser.

För uthyrningen gäller kroatisk lagstiftning

 

Husdjur är ej tillåtna.

Rökning inomhus är ej tillåtet.

 

I ANGIVNA PRISET INGÅR - El, vatten, gas samt Air Condition AC. - Sängkläder, dusch och handdukar. OBS strandhandukar ingår ej !! - Slutstädning. - Turistskatt.

 

Tryckfel
Kroatiensolresor reserverar sig för tryck- och korrekturfel i katalogen och på hemsidan. Prisindikationerna i katalogens resmålsfakta är preliminära. Aktiviteter beskrivna i hemsidan och prislista bedrivs ofta av företagare på resmålet, för vilkas verksamhet Kroatiensolresor inte kan ansvara.

 

DET GÅR ATT TILLÄGGSBOKA:

 

-Spjälsäng
Spjälsäng håller generellt inte samma standard och uppfyller ej samma säkerhetskrav som i Sverige..

- extrabädd  mot tillägg

 

ANKOMST OCH AVRESA

 

Byten  sker enligt överenskommelse.

 

Utcheckning är senast kl:10.00

 

Incheckning är från kl: 16.00

 

Husdjur är ej tillåtna. Rökning inomhus är ej tillåtet.

 

All nödvändig information och kontaktpersoner står på bokningsbekräftelsen
 
Force Majeure
För det fall resan inte kan genomföras på grund av ett hinder utanför arrangörens kontroll som arrangören inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit är arrangören fri från skadeståndsskyldighet eller andra påföljder. Detsamma gäller även om resans ställs in beroende på någon som arrangören anlitat eller annan i tidigare led. Vi reserverar oss för lagändringar och prisändringar som ligger utanför vår kontroll.
 
 
Klagomål:
 
Beskrivningen av samtliga fastigheter görs i god tro. Kroatiensolresor AB kan inte hållas ansvarig för ändringar som gjorts av ägarna utan att Kroatiensolresor AB har informerats om detta.
Har hyresgästen några klagomål på fastigheten,måste han / hon  informera Kroatiensolresor AB på ankomstdagen, lördag, senast inom 10 timmar från ankomst till kundtjanst@kroatiensolresor.se så får ni vidare instruktioner inom några timmar eller så ringer vi upp er inom kort.
Överklagandet skall ges in skriftligen inom en vecka till Kroatiensolresor AB kundtjanst@kroatiensolresor.se. Kroatiensolresor AB kontor är öppet från måndag till söndag ​​från kl: 09.00 till kl: 20.00 journummer är +385-99-8770143
Inga klagomål kommer att underkännas om dessa riktlinjer inte har följts.  Kroatiensolresor boenden är inga hotell, men privata hem. Deras utrustning, inredning och karaktär speglar den lokala stil och smak av ägaren och Kroatiska traditioner (t.ex. 's Coffee maskinen är normalt en italiensk espressomaskin och inte  kaffebrygga maskin) och använder inte samma gradering standard för ett hotell. Kroatiensolresor AB kommer därför inte ta hänsyn till klagomål som har detta som utgångspunkt.